Saturday 13 May 2023

Hari Raya Open House



Assalamualaikum

Alhamdulillah. Kita semua masih diberikan peluang untuk sekali lagi menikmati Ramadhan yang telah berlalu dan kini kita masih dalam mood beraya walaupun dah dah dekat separuh bulan kan. 

Mesti masih ramai yang sibuk adakan open house dan tak kurang juga ramai yang memenuhi undangan majlis rumah terbuka.

Sudah menjadi kebiasaan pada hari raya pertama , tuan rumah akan menjemput tetamu tertentu dalam Hari Raya Open House ini. Mereka yang menghadiri majlis-majlis rumah terbuka ini hendaklah menjaga adap sopan dan etika supaya majlis berjalan lancar. Sebagai peringatan bersama imah kongsikan adab2 apabila menghadiri rumah terbuka Hari Raya Open House. Memenuhi undangan adalah untuk mengeratkan sillaturrahim dan saling bermaafan. untuk mendapatkan keberkatan , pahala dan keredaanNYA , kehadiran tetamu hendaklah berusaha mengembirakan tuan rumah.

Dari Anas bin Malik r.a. berkata, Rasullah saw bersabda ” Sesiapa yang ingin dilapangkan rezekinya dan dipanjangkan umornya, maka hendaklah ia menyambung tali silaturahim” (Hadis Riwayat Al Bukhari r.a.)

Pelbagai juadah masakkan tradisional melayu disediakan. Ketupat dan rendang memang menjadi pilihah utama yang selalu dihidangkan. Setahun sekali masakan begini dapat dinikmati disemua majlis Hari Raya Open house. Rendang daging , ayam masak merah,nasi minyak bersama makanan berasaskan pulut seperti ketupat, biskut raya dan kek.

Sebagai tetamu adab makan juga perlu dijaga. Jangan lah makan berlebihan, makan dalam kuantiti yang sedikit, paling penting ingat orang kemudian dan jangan membazir. Makanan2 ini menyebabkan klinik2 dipenohi dengan pengunjung selepas raya. Bagi merika yang berpenyakit darah tinggi, kolestrol dan kencing manis akan meningkat. Untuk mengatasinya, imah kongsikan juga, solutionnya, Shaklee product yang dibuat dengan scientific reaserch (R&D) yang kukuh yang di publish di JAMA Perubatan USA, pastinya tidak akan mengecewakan pengguna. Untuk Imahsendiri kecergasan, syukurlah sempat saya consume B-Complex, Omega,Vitamin C,Vitamin E dan Vivix selepas breakfast pagi tu. Bolehlah maintain tubuh bertenaga. Takdelah terlalu lesu. 

Meriahnya Hari Raya Open house bersama sanak saudara

Alhamdulillah tahun ni kami sekeluarga memang raya sakan .

Raya kedua dah jadi tradisi setiap tahun menziarah pak cik makcik dikampung halaman di sabah

Mudah la nak ziarah menziarahi pak cik makcik semua pun sekampung

Memang satu hari suntuk dari pagi ke malam beraya, letih memang letih tapi mengembirakan.

Hari Raya Open House dan Hari Raya Dengan Shaklee bertujuan mengeratkan lagi hubungan kami sesama menjalankan business shaklee dan jiran tetangga.

Supplemen Yang Dianjurkan Pada Musim Open House Raya

Masa ni, banyaklah jemputan kita kan. Makan-makan minum-minum pun dah tak hengat dunia jadinya. Semua benda jadi bedal. Manis ke apa ke. Dah tak dijaga time ni. Yang penting dapat makan hehe. Nak buat macamana. Dah namanya Raya. Confirmlah makan kejenya kan!! Tapi, di samping kita menikmati makanan, janganlah lupa untuk menjaga kesihatan.

Saya ada kongsikan apa yang patut dijaga di dalam entry ni :


Yang boleh diambil at least Alfalfa, Omega Guard, Lecithin dan Herblax. Ni semua sangat membantu time raya ni. Bolehlah kita tetap terus menikmati makanan sambil tak risau kolestrol naik mendadak dan lemak berlebihan dalam badan. Kita pun dapat mengempiskan perut balik dan kembalikan keselesaan pada perut.

Semoga kita dapat terus menikmati hari raya open house dalam keadaan tubuh badan yang sihat.

Akhir sekali , imah berpesan jagalah waktu ziarah, Jangan lah duduk terlalu lama , sampai berjam2 ketika menghadiri majlis ini dan leka bersembang, cukuplah bila datang tetamu lain, kita beredar agar tuan rumah selea melayan semua tetamunya dengan selesa. Bersalaman dan mengucapkan terima kasih atas jemputan.

Hubungi kami PENGEDAR SHAKLEE LABUAN | ♥ ID 1161149 ♥ | 

Call/SMS/WhatsApp : 019 766 2580

Ikuti kami di saluran media sosial : Facebook Page , Instagram & TikTok

FOR COD AREA 👇
SELURUH KAWASAN LABUAN

#blogmegashaklee
#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#teamleadership
#pengedarshakleelabuan
#codvitaminshakleelabuan

No comments:

Post a Comment

Cantik Dan Sihat Dengan Set Kurus Shaklee!

Anda ingin turunkan berat badan?? Anda tercari-cari set kurus yang selamat dan berkesan tanpa kesan sampingan serta bahan kimia yang merbaha...