Sunday 6 August 2023

Coqtrol Shaklee Tingkatkan Tenaga,Kesuburan,Memperbaiki Peredaran Darah,Kecantikan Kulit & Kesihatan Menyeluruh




Tahukah anda bahawa Coenzyme Q10, atau juga dikenali sebagai CoQ10 dihasilkan secara semulajadi oleh badan kita dan fungsinya sangat penting untuk kesihatan. Namun begitu ia akan merosot seiring dengan usia dan gaya hidup. Seawal usia 20 tahun, badan kita mula mengalami kesukaran untuk menghasilkan CoQ10. Hal ini mampu mengundang pelbagai risiko penyakit seperti sakit jantung, brain disorder dan kanser.


Apa Itu Coq-Trol Plus


Coq-Trol Plus merupakan Coq-enzym (coq10) merupakan formulasi terbaru daripada Shaklee yang merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan boleh didapati dalam semua bahagian tubuh dan bahan yang menyamai vitamin ini merupakan anti oksida dan menjadi komponen penting kepada beberapa aktiviti berkaitan metabolisma tenaga.


CoQ10 banyak dijumpai dalam mitokondria, di mana beberapa siri reaksi biokimia mengambil tempat serta pembentukan tenaga yang diperlukan untuk menyokong kehidupan.


Namun, ia lebih banyak ditemui dalam organ-organ yang bekerja lebih keras seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas kerana keperluan tenaganya yang lebih tinggi pada sel-sel jenis ini.


 Banyak kajian yang telah mengaitkan masalah kesihatan yang dikaitkan dengan kekurangan CoQ10 di mana masalah ini dikaitkan dengan penghasilan tenaga yang rendah atau fungsi otot yang lemah seperti kegagalan jantung, sindrom keletihan kronik dan juga migrain.


Faedah,Fungsi dan Kebaikan Coq-Trol (Coq10)


1. Membekalkan Tenaga



Kandungan CoQ10 yang lebih tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel anda serta membekalkan tenaga dengan lebih cekap. Oleh itu, anda boleh menjalani hari anda dengan bertenaga, cergas, dan berkeyakinan! 


Peningkatan CoQ10membantu:

• Meningkatkan kekuatan otot.

• Mempercepatkan pemulihan luka.


2. Memperbaiki Peredaran Darah



Coq10 dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki perdearan darah ke seluruh badan.


 CoQ10 juga bertindak sebagai antioksidan kuat dan membantu melindungi arteri bagi menangangi masalah pengoksidaan lipoproteins berkepekatan rendah (LDL) dan memudahkan pengaliran darah. Ini adalah penting untuk menyokong fungsi saluran darah termasuk pengaliran darah ke jantung. 


Coq-10 tambahan dapat membantu:

• Menguatkan otot-otot jantung.

• Menyokong fungsi jantung yang sihat.

• Meningkatkan paras tenaga untuk mereka yang mengambil statin.

•  Membantu Mengawal tekanan darah


Kajian telah menunjukkan bahawa statin, ubat yang merendahkan kolesterol, menghalang pembentukan CoQ10 sebanyak 40%! Suplemen CoQ10 membantu mengekalkan kekuatan jantung anda.


3. Meningkatkan Kesuburan



Coq10 juga berfungsi untuk menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum yang mana membantu pasangan meningkatkan kesuburan. 


Pengambilan CoQ10 membantu:

• Meningkatkan jumlah sperma yang sihat.

• Meningkatkan pergerakan sperma.

• Meningkatkan kualiti ovum.


4. Kecantikan Kulit



CoQ10 juga terdapat di permukaan luar kulit yang melindungi kulit anda dari radikal bebas (sinaran UV) yang berbahaya dan mampu merosakkan sel kulit. Ia juga memberi tenaga kepada sel-sel yang rosak untuk memperbaiki diri mereka sendiri (regenerate), jadi kulit anda akan kekal berseri dan kelihatan lebih muda. 


Pengambilan CoQ10 membantu:

• Menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan.

• Meningkatkan tekstur kulit.


5. Meningkatkan Fungsi Kognitif (Kemampuan Otak)



CoQ10   mampu mengurangkan pembentukan plak amiloid di dalam otak di mana ia adalah salah satu punca utama penyakit Alzheimer. CoQ10 bertindak sebagaia antioksida yang melindungi saraf, kekalkan kesihatan sel-sel otak,meningkatkan kemampuan memori dan tumpuan.


CoQ10 yang juga membantu:

• Menjana fungsi otak yang sihat.

• Meningkatkan fokus dan fungsi-fungsi sel otak.

• Mengatasi masalah migrain


Bagaimana CoQ-Trol Plus Shaklee Bertindak?



Analogi nya coQ-Trol ni macam bateri jam. Contoh paling mudah kita guna jam loceng. Bila bateri dah lama, dah weak, bunyi alarm pun dah tak kuat. Kemudian jam saat mulai perlahan, kadang berdetik tapi jarumnya di situ sahaja.


Begitu juga sel dalam tubuh kita yang mengandungi mitocondria yang bertindak seperti jam. Semakin berusia, mitokondria yang berfungsi menjana tenaga kepada sel akan semakin lemah. Kehadiran Coenzim Q10 memberi tenaga kepada mitokondria.


Apabila kita mengambil CoQ-Trol Plus Shaklee ibarat kita menambah atau mengecas bateri dalam tubuh kita. hasilnya, tubuh kita akan lebih segar, cergas dan bertenaga. Jelas bukan? Perumpamaannya bila kita tukar bateri baru, pasti jam loceng akan berdering dengan kuat sekali. Mudah bukan?


Makanan Yang Perlu Dimakan Untuk Mendapatkan Khasiat Coq10:


Perbandingan Sebiji CoQ-Trol Plus Shaklee dengan pemakanan harian


Sebiji CoQ-Trol Plus Shaklee bersamaan dengan:

> 3 kg Daging

> 100 cawan Brokoli yang direbus

> 100 sudu besar Mminyak Canola

> 3.3 kg Mentega Kacang


Sebenarnya, tubuh badan kita mampu menghasilkan CoQ10 sendiri, tetapi keupayaan ini mula menurun pada usia 20 tahun. Ia berkurangan secara drastik pada usia 40 tahun ke atas.


Keistimewaan Coq-Trol Plus Shaklee



• Coq-Trol plus membekalkan sebatian  semulajadi Dan proprietari dengan 100mg Coenzynem Q10 bersama resveratrol dan tokoferol.

• Untuk penyerapan optimum,ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.



Berminat untuk menjadi Ahli Shaklee??


Anda akan dapat membeli dengan harga ahli, Bonus bulanan Shaklee.


Bantu orang lain untuk hidup lebih sihat dengan pemakanan sihat.


Boleh hubungi imah terus atau klik gambar untuk pautan whatsapp. Imah akan bantu bagi yang berminat nak dapatkan coq10 shaklee. 




Saya juga aktif berkongsi di saluran media sosial yang lain,jemput klik link dibawah :


Facebook Page , Instagram & TikTok


FOR COD AREA 👇

SELURUH KAWASAN LABUAN,USJ & SUBANG JAYA

PENGEPOSAN SELURUH MALAYSIA


#blogmegashaklee

#projekmegablogshaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#teamleadership

#pengedarshakleelabuan

#codvitaminshakleelabuan

#pengedarshakleesubangjaya

#codvitaminshakleeusj

No comments:

Post a Comment

Cantik Dan Sihat Dengan Set Kurus Shaklee!

Anda ingin turunkan berat badan?? Anda tercari-cari set kurus yang selamat dan berkesan tanpa kesan sampingan serta bahan kimia yang merbaha...