Sunday 19 February 2023

Tips Kurus Cantik Sebelum Raya

Entry kali ini saya nak kongsikan tips kurus dan cantik sebelum raya. Ye lah raya pun lama lagikan? Jadi sekaranglah anda boleh bermula untuk usaha turunkan berat badan.  

Berikut adalah beberapa tips kurus dan cantik untuk menurunkan berat badan dan menjadi lebih cantik menjelang Hari Raya:

1. Kurangkan pengambilan kalori.

Untuk menurunkan berat badan, anda perlu mengurangkan pengambilan kalori harian anda. Pastikan anda memakan makanan yang rendah kalori dan mengelakkan makanan yang berlemak atau bergula.


2. Makan makanan yang seimbang.

Bila kita usaha nak kurus ni bukan saja fizikal. Tapi kita pun akan auto jadi sihat.

Pastikan anda memakan makanan yang seimbang dengan kandungan karbohidrat, protein, dan lemak yang seimbang. Ini akan membantu mengekalkan tahap tenaga anda dan membantu anda berasa kenyang lebih lama.

3. Minum banyak air 

Minum air secukupnya untuk membantu anda merasa kenyang dan menjaga badan anda terhidrat sepanjang hari. Dan kulit pun lembap serta sihat dari dalam.

Elakkan minuman manis dan berkafein yang akan menyebabkan anda merasa lapar dengan cepat.

4. Amalkan gaya hidup aktif 

Tips seterusnya kurus dan cantik ni kena ada latihan. Ia adalah penting untuk mengekalkan kesihatan dan membantu membakar kalori. Amalkan gaya hidup aktif dengan melakukan aktiviti fizikal yang anda sukai seperti berjogging atau berenang.


5. Elakkan makanan ringan 

Jika anda suka makan makanan ringan, cuba elakkan makanan ringan yang mengandungi gula atau garam yang berlebihan. Gantikan dengan buah-buahan atau kacang-kacangan yang sihat.

6. Tidur yang cukup 

Tidur yang cukup adalah penting untuk menjaga kesihatan dan membantu mengurangkan stres. Usahakan tidur selama 7-8 jam sehari.

7. Jaga kebersihan diri 

Jaga kebersihan diri dengan menjaga kulit anda bersih dan lembut. Guna produk yang sesuai dengan jenis kulit anda dan jangan lupa untuk memakai sunscreen sebelum keluar rumah.

Dengan mengikuti tips kurus cantik ini, anda akan dapat menurunkan berat badan dan menjadi lebih cantik menjelang Hari Raya. Ingatlah bahawa kesihatan adalah penting dan selalu berusaha untuk menjaga tubuh anda dalam keadaan yang sihat dan cergas. Selamat mencuba!


Nak tahu lebih lanjut tentang Set Kurus Shaklee boleh klik entry seterusnya.


Hubungi kami PENGEDAR SHAKLEE LABUAN | ♥ ID 1161149 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :019 766 2580

Saya juga aktif berkongsi di media sosial yang lain,jemput klik dan link dibawah :

FB PAGE : Alimah

INSTAGRAM : imah5580.beauty



#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#blogmegashakle
#pengedarshakleelabuan


No comments:

Post a Comment

Cantik Dan Sihat Dengan Set Kurus Shaklee!

Anda ingin turunkan berat badan?? Anda tercari-cari set kurus yang selamat dan berkesan tanpa kesan sampingan serta bahan kimia yang merbaha...