Sunday 26 March 2023

Mengapa Perlu Vitamin B Complex Untuk Kurus

Vitamin B complex adalah kumpulan vitamin yang penting untuk kesihatan tubuh manusia, termasuk untuk membantu individu menurunkan berat badan. Ini kerana vitamin B complex berperanan dalam banyak proses metabolik dalam tubuh, termasuk penguraian karbohidrat, lemak, dan protein. Proses ini penting kerana ia membantu tubuh kita menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk melakukan aktiviti harian dan juga membakar lemak dalam tubuh.

Vitamin B complex juga membantu meningkatkan fungsi sistem saraf, membantu mengurangkan tekanan dan keletihan yang boleh membantu individu untuk lebih aktif dan terus bergerak. Ini penting kerana aktiviti fizikal yang berterusan membantu membakar kalori dan mengurangkan lemak dalam tubuh.

Mengapa sebenarnya orang kata vitamin B itu menggemukkan ?

Vitamin B complex juga membantu meningkatkan tahap metabolisme dalam tubuh. Metabolisme yang lebih tinggi bermaksud tubuh anda boleh membakar kalori lebih cepat dan dengan lebih efektif. Ini membolehkan anda untuk membakar lebih banyak kalori, yang pada gilirannya membantu anda menurunkan berat badan.

Walau bagaimanapun, walaupun vitamin B complex boleh membantu individu menurunkan berat badan, ia tidak akan berkesan tanpa diet yang seimbang dan senaman fizikal yang kerap. Oleh itu, penting bagi individu untuk mengambil vitamin B complex sebagai tambahan kepada gaya hidup yang sihat dan aktif untuk membantu mereka mencapai berat badan yang ideal.

Fungsi-fungsi vitamin secara ringkas

• Vitamin B2 (Riboflavin) – untuk fungsi thyroid normal dan metabolisma

• Vitamin B6 (Pyridoxine) – mengatur penghasilan hormon thyroid dan metabolisma

• Choline – untuk keberkesanan metabolisma lemak

• Inositol – membantu dalam metabolima lemak

• Vitamin C – memastikan penukaran glukos kepada tenaga di dalam sel yang lebih efisien

• Vitamin B5 (Pantothenic Acid) – kekurangan vitamin ini boleh mengganggu kapasiti tubuh dalam penggunaan lemak

• Vitamin B3 (Niacin) – untuk penghasilan hormon thyroid normal dan berfungsi dalam Glucose Tolerance Factor (GTF) / Faktor Toleransi Glukosa yang akan dilepaskan apabila kandungan gula dalam darah meningkat.


Jadi, bagi yang sedang mengamalkan pengambilan vitamin B Complex tu janganlah risau gemuk yer.

Sebab tu semua tak betul. Tapi kenapa kalau nak tambah berat badan kena ambik B Complex?

Sebab vitamin B Complex ni akan membantu menyusun atur metabolisma kita supaya seimbang. Ada orang kata, “saya kuat makan, tapi saya tetap jugak kurus”… itu mungkin sebab kadar metabolisma orang tu terlalu tinggi – makanan yang dimakan terlalu cepat ditukar kepada tenaga atau mungkin jugak dia amalkan diet yang salah. Check semula diet yer.


CADANGAN SUPLEMEN UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN:

Herb-lax – untuk detoks
Lecithin – pemecah lemak
Cinch Shake Mix – membina & memelihara otot (otot penting untuk proses metabolisma)
Cinch Tea Mix – meningkatkan tenaga & metabolisma



KELEBIHAN B COMPLEX SHAKLEE BOLEH KURUS DENGAN VITAMIN B ?

B Complex Shaklee mempunyai kelebihan dalam membantu seseorang untuk menurunkan berat badan. Vitamin B complex yang terkandung dalam B Complex Shaklee dapat membantu dalam proses metabolisme karbohidrat, protein, dan lemak dalam tubuh. Ini bermakna pengambilan makanan yang kita ambil akan diserap dengan lebih baik dan diubah menjadi tenaga yang diperlukan oleh badan kita.

Selain itu, vitamin B complex juga dapat membantu meningkatkan kadar metabolisme basal dalam tubuh kita. Ini bermakna kita akan membakar kalori dengan lebih efektif dan seterusnya membantu dalam proses penurunan berat badan.

Kelebihan lain B Complex Shaklee adalah ia boleh membantu dalam mengurangkan keletihan dan meningkatkan tahap tenaga dalam tubuh kita. Ini bermakna kita akan merasa lebih bertenaga dan aktif, dan seterusnya membantu kita untuk melakukan aktiviti fizikal yang lebih banyak dan membakar lebih banyak kalori.

Oleh itu, B Complex Shaklee dapat membantu dalam proses penurunan berat badan dan meningkatkan kesihatan secara keseluruhan dengan menyediakan tubuh kita dengan nutrien yang diperlukan untuk meningkatkan metabolisme dan tahap tenaga.


Hubungi kami PENGEDAR SHAKLEE LABUAN | ♥ ID 1161149 ♥ | 

Call/SMS/WhatsApp : 019 766 2580

Ikuti kami di saluran media sosial : Facebook Page , Instagram & TikTok

FOR COD AREA 👇
SELURUH KAWASAN LABUAN

#blogmegashaklee
#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleelabuan

No comments:

Post a Comment

Cantik Dan Sihat Dengan Set Kurus Shaklee!

Anda ingin turunkan berat badan?? Anda tercari-cari set kurus yang selamat dan berkesan tanpa kesan sampingan serta bahan kimia yang merbaha...