Saturday 7 October 2023

7 Sebab Mengapa Saya Memilih Vitamin Shaklee Terbaik Dunia!




Hi Assalamualaikum, terima kasih kerana melawat blog kami. 


Syukur Alhamdulillah, Sebagai pengguna dan pengedar shaklee yang buat bisnes shaklee sejak tahun 2018, saya rasa sangat teruja dan bangga sebab bukan calang-calang syarikat yang mampu dapat award tersebut.


Ia juga telah membuktikan bahawa Shaklee Supplements terbaik yang menjadi pilihan nombor 1 rakyat Malaysia. Alhamdulillah rasa lagi semangat nak kongsikan kebaikan supplements shaklee supaya lebih ramai yang dapat manfaatnya.


Kini dah lebih 5 tahun saya jadi pengguna setia Shaklee. 


Ramai juga yang tanya, kenapa saya pilih Shaklee, sedangkan banyak jenama supplements lain di luar sana?


Sebenarnya, saya dah pernah guna beberapa supplements jenama lain sebelum ni. 


Tapi, saya rasa sangat serasi dengan Vitamin Shaklee.


Jemput baca my Shaklee Effect : Testimoni Shaklee Membuat Jeragat Saya Semakin Hilang.


Selain dah dapat Shaklee Effect yang best, saya juga rasa sangat yakin nak gunakan supplements Shaklee kerana beberapa faktor. 


Jom saya share dengan anda semua 7 SEBAB MENGAPA SAYA PERLU MEMILIH VITAMIN SHAKLEE bukan produk lain.


1. PRODUK SHAKLEE SUDAH WUJUD LEBIH 100 TAHUN 



Buat pengetahuan anda, syarikat shaklee telah wujud di muka bumi ni dah lebih 5 dekad (50 tahun lebih) dan telah menerajui produk kesihatan semulajadi yang terulung di dunia. Pengasas produk shaklee adalah Doktor Forrest C.Shaklee & pada tahun 1915 beliau telah mencipta "vitalised minerals" iaitu multivitamin yang tertua di dunia yang kini dikenali sebagai Vita-lea (ishh tak sangka kan usia vitalea ni dah genap 100 tahun, huhu). Pendek kata, apabila produk dah berusia ratusan tahun & syarikat pun dah berabad lama, sudah pastilah produk shaklee ni sangat diyakini & selamat, betul tak..?? 



Produk yang dihasilkan oleh company Shaklee sejak 100 tahun lalu.



2. PRODUK SHAKLEE TERBUKTI SELAMAT



Apa yang istimewanya produk shaklee ni adalah ia dicipta oleh saintis tau. shaklee mempunyai lebih 60 orang saintis bertauliah yang terdiri daripada pelbagai kaum, bangsa & agama ( melayu je belum ada lagi hehe). Para saintis shaklee menjalankan ujikaji klinikal tehadap produk-produk sebelum dikeluar & dipasarkan demi memastikan produknya selamat.


Shaklee memiliki makmal kajian & penyelidikan sendiri di Hayward California dan makmal kedua dibina di Standford University in Palo Alto, California.


Shaklee melaburkan 300 juta USD dalam research & development sedangkan syarikat lain melaburkan lebih benyak untuk pengiklanan demi melariska produk. Selain itu, lebih 83,000 ujian QC dijalankan setiap tahun ke atas produk


Selain mempunyai barisan saintis sendiri, Shaklee juga mempunyai ahli botani khas dan mereka akan menjalankan lebih 350 ujian ke atas setiap bahan-bahan botani terbaru untuk mengesan logam berat, racun perosak atau mana-mana bahan cemar yang merbahaya.


Para saintis shaklee menjalankan ujian klinikal ke atas manusia bukan haiwan untuk membuktikan secara saintifik yang produk-produk shaklee boleh diutilisasikan dan selamat ke atas tubh badan manusia. 


3.  PRODUK SHAKLEE DISAHKAN HALAL



Semua produk Shaklee yang dijual di Malaysia, telah mempunyai Sijil Halal dari Islamic Services of America (ISA) yang diiktiraf JAKIM.


Pada semua botol Shaklee juga, ada logo Halal dari ISA.


Jadi kita tak perlu risau, sila gunakan semua produk Shaklee yang didaftarkan di Malaysia tanpa was-was. 


Tapi untuk produk Shaklee yang dijual di USA, Canada, Japan dan lain-lain negara, mungkin ada yang tidak disahkan halal. 


Jadi berhati-hati ya kalau ada penjual yang jual produk Shaklee tidak didaftarkan di Malaysia. Pastikan anda dapatkan produk Shaklee dari distributor yang sah sahaja.


4. PRODUK SHAKLEE BERKESAN : BUKTI KAJIAN LANDMARK 



Produk Shaklee merupakan satu-satunya supplements di dunia yang ada ‘Landmark Study’ – Ujian yang dijalankan oleh pihak ke 3 untuk menguji keberkesanan supplements shaklee.


Dipendekkan cerita, Landmark Study ni mengkaji “betul ke multi-vitamin ni ada kesan untuk jangka masa panjang?”. Kajian ini membandingkan orang yang tak makan apa-apa vitamin, orang yang macam vitamin brand popular lain & orang yang makan vitamin Shaklee. Dalam kajian ini, orang yang makan vitamin Shaklee sudah menggunakannya sekurang-kurangnya 20 tahun. Ya, 20 tahun! Malah, banyak yang dah gunakannya selama 30-40 tahun!


Ini yang menarik perhatian Dr Bruce Daggy sampai berhenti kerja di GlaxoSmithKline hanya untuk berkhidmat di Shaklee.


Kalau nak tahu, ini kajian paling bersejarah dalam dunia nutrisi. Sampai sekarang pun, ia masih satu-satunya kajian seumpamanya pernah dilakukan. Melibatkan jumlah peserta yang ramai & untuk tempoh penggunaaan yang sangat lama (sampai 40 tahun tu!). Tambahan pula, kajian ini diterbitkan dalam jurnal antara impact factor tertinggi dalam bidang nutrisi.



5. PRODUK SHAKLEE DIGUNAKAN ATLET OLYMPIC & ANGKASAWAN NASA



Shaklee menjadi pilihan atlit sukan Olimpik, bukan setakat SUKMA atau Sukan Komanwel je. Atlit-atlit ini 'powered by Shaklee' menunjukkan mereka memang benar-benar menggunakan produk Shaklee untuk perform, bukan hanya di bayar untuk bergambar je.


Kehebatan dan keberkesanan produk Shaklee telah menarik perhatian pihak agensi kerajaan seperti NASA.



Kita semua tahu betapa cerewetnya NASA dalam memilih apa-apa bahan, produk atau servis dalam misi mereka. Dalam pada cerewet sebegitu pun, NASA tetap pilih Shaklee untuk membangunkan formula khas untuk bekalan nutrisi angkasawan mereka sampai hari ini. Astro-Ade namanya. Formula khas ini NASA gunakan untuk setiap misi angkasa mereka.



Bukan itu saja, Scott Kelly yang merupakan manusia paling lama pernah menetap di ISS; setahun lamanya, juga konsisten menggunakan produk Shaklee sepanjang berada di sana. Dan vitamin yang mereka gunakan tu (selain Astro Ade) adalah formula vitamin yang sama dengan produk Shaklee di bumi. Kalau lah angkasawan dengan macam-macam ancaman; seperti keadaan tinggi UV, pun terbukti sihat Shaklee, apetah lagi kita yang di bumi kan?


6. PRODUK SHAKLEE TERBUKTI BERKESAN


• Shaklee tidak pernah mengiklankan produk secara komersial di dalam television dan Shaklee tak pernah ada duta produk seperti produk-produk lain. Itulah yang membuktikan Shaklee betul-betul berkesan

• Duta Shaklee adalah semua pengguna Shaklee yang dah merasa kebaikannya

• Tetapi sudah ramai artis-artis yang amalkan Produk Shaklee  sekarang antaranya Erra Fazira, Rita Rudaini, Asyraf Muslim dan ramai lagi lah

• Testimoni pengguna pula belambak-lambak. Hanya google jer testimoni Shaklee beribu-ribu keluar. 


Alhamdulillah mereka dah dapat yang terbaik dari Shaklee. Anda bila lagi. Masih ragu-ragu dengan Shaklee? Buanglah rasa ragu-ragu tu dan yakinlah dan percayalah sahklee memang selamat.


7. PRODUK SHAKLEE SESUAI UNTUK SEISI KELUARGA



Shaklee mempunyai rangkaian supplements yang sesuai untuk kesihatan seisi keluarga, iaitu daripada kanak-kanak, remaja, dewasa, warga emas, ibu hamil dan ibu menyusu. 


Selain supplements, Shaklee juga ada produk untuk dapatkan berat badan ideal, produk skincare Youth dan produk pembersihan rumah yang semuanya diperbuat dari bahan semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya.


Semuanya dah lengkap dalam Shaklee. Best kan!


Sekarang anda dah tahu kenapa Shaklee adalah SUPPLEMENTS TERBAIK di Malaysia.


Jadi inilah masa terbaik untuk anda cuba produk Shaklee. 


Amacam hebatkan background vitamin shaklee kegemaran ramai rakyat Malaysia ni?


Ni baru 7 je saya kongsikan. Sebenarnya banyak lagi. Tapi yg 7 ni je pun dah menyebabkan saya dan ramai lagi pengguna supplements terbaik ni untuk setiap berpuluh tahun lamanya.


So kalau korang nak pilih supplements, pastikan korang pilih Shaklee ye. Dannn kalau nak beli produk shaklee pastikan pilih saya sebagai pengedar shaklee supaya korang dapat bimbingan untuk pilih vitamin shaklee yang sesuai untuk keperluan korang.


Last but not least, nak set kurus shaklee, set bersalin shaklee, set mengandung shaklee, set kulit cantik shaklee dan macam-macam vitamin shaklee yang lain, meh beli daripada saya – Pengedar Shaklee yang dibimbing oleh Pakar Nutrisi Shaklee dan Doktor Perubatan.


Jangan bertangguh lagi, jom cuba produk Shaklee yang merupakan SUPPLEMENTS TERBAIK di Malaysia sekarang. Mungkin inilah detik perubahan tahap kesihatan anda. Jom contact saya sekarang!




Saya juga aktif berkongsi di saluran media sosial yang lain,jemput klik link dibawah :


Facebook Page , Instagram & TikTok



FOR COD AREA 👇

SELURUH KAWASAN LABUAN,USJ,SUNGAI BULOH & SUBANG JAYA

DELIVERY SELURUH MALAYSIA



#blogmegashaklee

#projekmegablogshaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#teamleadership

#pengedarshakleelabuan

#codvitaminshakleelabuan

No comments:

Post a Comment

Cantik Dan Sihat Dengan Set Kurus Shaklee!

Anda ingin turunkan berat badan?? Anda tercari-cari set kurus yang selamat dan berkesan tanpa kesan sampingan serta bahan kimia yang merbaha...