Monday 6 March 2023

Intermittent Fasting Dengan Shaklee


Intermittent fasting adalah kaedah pemakanan yang melibatkan pengambilan makanan pada waktu tertentu sahaja dalam sehari dan berpuasa pada waktu yang lain. Shaklee pula adalah syarikat yang menghasilkan produk-produk kesihatan dan pemakanan.

Untuk memulakan intermittent fasting bersama Shaklee, anda boleh memulakan dengan memilih produk Shaklee yang sesuai untuk membantu mengekalkan tenaga dan kesihatan semasa berpuasa. Produk-produk tersebut termasuklah:



1. Ada minuman protein boleh dibuat minum sebelum mula IF atau bila waktu berbuka IF (eating window). Kiranya boleh jadi meal replacement lah sebab kenyang sangat minum. Boleh campur sama coklat dan elderberry ni. Sedap sangat, imah dah cuba.

Cinch Coklat - tinggi protein, ada multivitamin, tinggi serat, indeks glisemik rendah boleh membantu mengekalkan paras gula dalam darah.


2.Energizing Soy Protein (ESP)

Protein soy yang membantu memelihara kesihatan otot dan memberikan tenaga yang diperlukan semasa berpuasa.

Tapi sahur pon ada pahalanya kan , So senang sahur shake ESP tambah dengan makan biskut sikit , imah dah boleh puasa dengan penuh bertenaga esok hari.

3.Agen pembakar lemak - Omega Guard

Supplemen minyak ikan yang mengandungi asid lemak omega-3 yang membantu melindungi jantung dan saluran darah.Kawal peras lemak sihat yang terkumpul dari makanan harian, tingkatkan kepekaan insulin badan bagi mengelak makanan disimpan sebagai lemak dan tukar jadi tenag, membantu meningkatkan metabolisme badan.

4.Multivitamin - Vita-Lea

Kenapa multivitamin. Sebabnya bila buat IF tempoh makan sekejap dan kita jadi tak banyak makan.Multivitamin yang memberikan nutrien penting untuk membantu mengekalkan kesihatan dan kekuatan semasa berpuasa.

5.Agen detox - Herb-Lax

Supplemen herba yang membantu membersihkan sistem pencernaan dan melancarkan pembuangan najis.

6. Agen pemecah lemak - Lecithin 

Mempercepatkan lagi proses pemecahan lemak, meningkatkan metabolisme, juga membantu mencegah lemak terkumpul pada dinding salur darah, jantung dan otak dengan memecahkan lemak yang terkumpul.  

Tambahan (ini apa yang imah ambil masa buat IF)

7. Boleh minum Tea Mix untuk membantu tahan lebih lama puasa IF, juga bagus untuk memberi tenaga segera pada badan.Imah suka minum waktu pagi. Jadi tempoh IF tu dapat dipanjangkan lagi. Buat tea mix ni kosong dan boleh campur air sejuk atau panas.


Untuk menjalankan intermittent fasting, anda boleh memilih kaedah yang sesuai dengan jadual harian anda, seperti kaedah 16/8 yang melibatkan berpuasa selama 16 jam dan makan dalam jangka waktu 8 jam, atau kaedah 5:2 yang melibatkan pengambilan makanan seperti biasa selama 5 hari dalam seminggu dan berpuasa atau mengurangkan jumlah kalori pada 2 hari yang lain dalam seminggu.


Kesimpulan

Penting untuk memastikan bahawa anda mendapatkan nutrien yang mencukupi semasa menjalankan intermittent fasting dan mengambil produk Shaklee yang sesuai untuk membantu mengekalkan kesihatan dan kekuatan semasa berpuasa. Sebelum memulakan mana-mana kaedah pemakanan, disarankan untuk berkonsultasi dengan pakar pemakanan atau doktor untuk mendapatkan nasihat yang tepat mengenai kesesuaian dan kesihatan anda.


Saya ready Nak guide anda,  Hubungi Saya Sekarang


Hubungi kami PENGEDAR SHAKLEE LABUAN | ♥ ID 1161149 ♥ | 

Call/SMS/WhatsApp : 019 766 2580


Saya juga aktif berkongsi di media sosial yang lain,jemput klik dan link dibawah :

FB PAGE : Alimah

INSTAGRAM : imah5580.beauty



#blogmegashaklee
#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

No comments:

Post a Comment

Cantik Dan Sihat Dengan Set Kurus Shaklee!

Anda ingin turunkan berat badan?? Anda tercari-cari set kurus yang selamat dan berkesan tanpa kesan sampingan serta bahan kimia yang merbaha...