Friday 10 March 2023

Ramadhan Dengan Set Puasa Shaklee.


Ramadhan adalah bulan yang dinantikan oleh umat Islam di seluruh dunia. Sepanjang Ramadhan, umat Islam berpuasa dari terbit fajar hingga terbenam matahari sebagai bentuk pengorbanan dan ketaatan kepada Allah SWT. Selain dari ibadah puasa, umat Islam juga berusaha meningkatkan kualitas hidup dan kesihatan mereka selama bulan suci ini.

Cadangan vitamin dalam Set Puasa Shaklee ialah:

1. ESP Mix Soy Protein Isolate Powder

🔸Memberikan tenaga berterusan, berasaskan protein.Tumbuhan yang berkualiti tinggi.Makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein. Lengkap dengan 9 asid amino yang diperlukan oleh badan kita untuk menghasilkan sel baru yang sihat dan cantik.

🔸14 gram protein dalam setiap hidangan Esp mampu memberikan tenaga segera yang berpanjangan dan mengurangkan rasa lapar.Mempunyai indeks glisemik yang rendah (39),membebaskan glukosa ke dalam darah dengan perlahan teratur.

🔸Bonus untuk penggemar Esp,kulit  bertambah gebu dan badan kekal in shape.

2. Sustained Release Vita-C Plus

🔸Untuk menjaga kesihatan badan dari diserang selsema,demam dan flu yang mungkin hadir akibat perubahan cuaca dan kekurangan nutrisi serta dehidrasi semasa berpuasa.Vitamin C berfungsi meningkatkan sistem imun untuk melawan penyakit.

🔸Semasa berpuasa,badan kita lebih terdedah dengan risiko diserang demam dan selsema kerana tak cukup nutrisi dan kekurangan air.Jadi pengambilan vitamin c yang secukupnya akan mengurangkan risiko jatuh sakit di bulan puasa.

🔸Pengambilan yang konsisten akan menjadikan kulit kita lebih anjal dan berseri di pagi raya.Siapa yang tak nak cantikkan?

3. Omega Guard

🔸Kebiasaannya masalah yang sering dihadapi oleh warga emas ialah sakit lutut dan sendi terutama semasa menunaikan solat.Sakit lutut dan sendi akan membataskan pergerakan warga emas yang perlu banyak bergerak untuk melakukan ibadah solat sunat terawih.

🔸Omega Guard berfungsi melambatkan degradasi tulang rawan.Ia bersifat antiradang dan boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi.Jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi.

🔸Bonus mengamalkan omega guard semasa berpuasa ialah lebih cepat lemak dibakar dan badan akan lebih cepat slim dan in shape di pagi Raya nanti.

4. Ostnutrix

🔸Ostnutrix Mengandungi kalsium yang merupakan bahan asas untuk membina tulang,magnesium untuk membantu menghantar kalsium kepada tulang,boron untuk membantu metabolisme tulang,vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium,kuprum,zinc dan mangan mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang.

🔸Kebanyakan warga emas mengalami masalah Sakit kaki dan lenguh-lenguh badan kerana tulang sudah tidak kuat.

5. Cinch Shake 

🔸Mengandungi campuran proprietari protein dengan Leusina cinch.Shake lengkap dan pantas Minuman yang lazat dan berkhasiat untuk membantu memelihara otot penting.

🔸Mempunyai Kandungan serat yang tinggi  Ia itu 6 gram untuk setiap sajian.Bertindak sebagai pengganti makanan atau meal replacement.Ia membekalkan nutrien seumpama satu hidangan, tetapi rasanya enak seperti pemanis mulut.

6. MealShakes

🔸Makanan lazat di mana-mana sahaja
Minuman berkhasiat, sedap dan berkrim serta sumber yang kaya dengan kalsium, serat(fiber) dan protein membantu mengatasi masalah sembelit sepanjang bulan puasa.

🔸Kandungan vitamin dan mineral membantu Melengkapkan lompong nutrisi yang tak dapat dipenuhi semasa bersahur dan berbuka puasa.Sesuai untuk kanak-kanak, remaja dan juga dewasa di mana-mana sahaja.

7. Vitalea

🔸Vita-Lea ialah multivitamin dan multimineral yang lengkap 28 nutrisi penting untuk fungsi tubuh badan kita.Vita-Lea kaya dengan iron ( zat besi ) yang terlibat hemoglobin sel darah merah.Ibarat baja yang memberikan zat kepada badan,Vita-Lea melengkapkan lompong nutrisi dalam kita akibat berpuasa.

🔸Apabila badan cukup nutrisi badan akan menjadi sihat dan lebih bertenaga untuk menjalani ibadah puasa dan terawih.Bonus mencantikan kulit kerana sel yang cukup nutrisi akan menghasilkan kulit yang sihat dan cantik.

Selepas bepuasa , Berbuka dengan kurma dan segelas Performance Drink Oren dan lemon lime Menyegarkan dan menghilangkan dahaga.Pastikan anda juga minum air kosong/air mineral sekurang kurangnya 6 gelas atau lebih dari waktu berbuka hingga bersahur. Semasa bersahur juga pastikan anda minum Performance Drink Shaklee.


Sapa yang perlukan Set Puasa Shaklee ni?

√ Orang dewasa sehingga warga emas.

√Kanak-kanak yang baru belajar berpuasa. So sudah cukup ambil Meal Shakes dan Performance Drink.

√Kanak-kanak yang berpuasa tetapi bersekolah sesi pagi dan sesi petang.

√Ibu hamil 

√ Ibu menyusu


Dengan menggunakan Set Puasa Shaklee, umat Islam dapat memastikan bahwa tubuh mereka tetap sihat dan bugar sepanjang Ramadhan. Jangan lupa untuk mengikuti anjuran puasa dengan benar, seperti berpuasa dengan niat yang ikhlas, menjaga pola makan yang seimbang saat berbuka puasa, dan memperbanyak ibadah selama bulan suci ini. Selamat menjalankan ibadah puasa Ramadhan!


Berita baik untuk yang nak cuba set puasa shaklee ada promosi bulan Mac ini.

Set Puasa Shaklee - set lengkap untuk puasa. Beli terus satu set dapat percuma shaker hijau. 

Sekiranya anda berminat untuk membeli set puasa shaklee ini,Hubungi Saya ⤵️⤵️

Hubungi kami PENGEDAR SHAKLEE LABUAN | ♥ ID 1161149 ♥ | 

Call/SMS/WhatsApp : 019 766 2580

Ikuti kami di saluran media sosial : Facebook Page , Instagram & TikTok


#blogmegashaklee
#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

No comments:

Post a Comment

Cantik Dan Sihat Dengan Set Kurus Shaklee!

Anda ingin turunkan berat badan?? Anda tercari-cari set kurus yang selamat dan berkesan tanpa kesan sampingan serta bahan kimia yang merbaha...